حوادث اليوم
الخميس 13 يونيو 2024 02:22 مـ 6 ذو الحجة 1445 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق

المحكمة تبرئ السكرتيرة المتهمة في قضية طبيب الإجهاض بالجيزة

محمكمة
محمكمة

أصدرت محكمة جنح العمرانية بالجيزة قرار ببراءة المتهمة بثينة.ع، من التهمة المنسوبة إليها بالاشتراك مع طبيب نساء وتوليد، في إجراء عمليات إجهاض للسيدات.

وأضحت السكرتيرة المتهمه في التحقيقات أمام النيابه أن "صبحي عزيز"، هو مالك العيادة وأنا شغالة في العيادة كسكرتيرة للمكتب، بقطع التذاكر، وفي يوم جائت نورا دي لأن كان ليها معاد كشف عندنا، وقطعت كشف مستعجل و دخلت عند دكتور صبحي وبعدها بلحظات خرجت و كان عليها دم، وعلى طول دكتور صبحي قالي انزلها تحت في الدور الأرضي بسرعة، وخليها تستناني عقبال ما أنزلها.

وأضافت: فنزلت فتحتلها الأوضة وقولتلها استني الدكتور صبحي لما ينزلك عشان هو كان نازل يعملها عملية إجهاض بناءً على طلبها، وممكن يكون مضاها زي ما بيمضي ناس كتير على إقرار بالعملية دي إن على مسئوليتهم الشخصية.

واكدت أنه معتاد على هذا النوع من العمليات في هذا المكان مضيفه أن الدور الأرضي مجهز بالأجهزة التى تتيح عمليات الإجهاض.

واكملت، بعد أنا ما دخلت نورا أنا روحت ومعرفش حاجة عن الموضوع.

وتابعت، أنا عايزة أقول إن دكتور صبحي بيعمل عمليات إجهاض كثير جدا، وان الحالات دي وهو اللي بيحاسبها بنفسه وأنا مليش دعوة بيها ومعرفش حتى حسابها ايه أنا كل اللي اعرفوا في المكان هو الكشف العادي 200 جنيه، والكشف المستعجل بـ 250 جنيه لكن حالات العمليات الجراحية والإجهاض هو اللي كان بيستلمها أنا مبعرفش عنها حاجة وكان بيدي فلوس لي رضا صاحب البيت عشان يسكت على اللي هو بيعملوا وبعد م اتمسك دكتور صبحي يوم الأربعاء 9/12/2022 راح دخل رضا المكان تحت اللي في الدور الأرضي ونضف وشال كل حاجة.

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found