حوادث اليوم
الإثنين 13 مايو 2024 11:59 مـ 5 ذو القعدة 1445 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق

تفاصيل تحرش طبيب عظام الدقي بمريضة اثناء جلسة علاج

تعبيرية
تعبيرية

اتهام طبيب عظام بالتحرش بمريضة،شغل مواقع التواصل الاجتماعي .

كانت مباحث مدرية امن الجيزة قد القت القبض على طبيب عظام شهير بتهمة التحرش بمريضة أثناء جلسة علاجية داخل عيادته بمحافظة الجيزة.

وتلقى رئيس مباحث قسم شرطة الدقي بمديرية أمن الجيزة بلاغا من سيدة بتعرضها لتحرش جنسي على يد طبيب عظام داخل عيادته.

وأضافت المبلغة أنه أثناء وجودها داخل العيادة لعمل جلسة علاجية لامس المتهم أجزاء حساسة من جسدها، وبعد التأكد من صحة البلاغ وعقب تقنين الإجراءات واستصدار إذن مسبق من النيابة العامة تم ضبط المشكو في حقه وجرى اقتياده إلى ديوان القسم، .

وجاء في البلاغ الذي تقدمت بة السيدة انها "دايما بروح بزوجي ودايما بيكون معايا.. وبتعالج معه بقالي 3 سنوات تقريبا ..لتقويم العمود الفقري وعلاج الغضاريف بدون جراحة، ويتم عمل جلسه تسمي (الكايروبراكتيك) أي طقطقة العظام".

أضافت: "رحت له وأنا كنت تعبانة وأعاني من الغضاريف العنقية والقطنية وخشونة بالركبتين وأنا عارفه تماما جلستي بتتم إزاي,, بقالي معاه فترة كبيرة وبحتاج جلسة ممكن كل 6 شهور أو وقت ما التعب يشتد عليا جدا".

واصلت: "اليوم ده كان معايا ابني الصغير لظروف سفر زوجي وكان التعب شديد، ورحت له وبدأ بالكشف وعمل الجلسة وأثناء الجلسة تحرش بي، جالي شلل من الصدمة ومش متخيلة ومش مستوعبة اللي حصل".

و طلبت إني امشي فورا لكنه كرر المحاولة وتحرش بي جنسيا.. أخدت ابني ومشيت وأنا منهارة وتاني يوم رحت عملت محضر في قسم الدقي بالواقعة».

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found