حوادث اليوم
الخميس 25 يونيو 2026 03:11 صـ 10 محرّم 1448 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق
وحدة الرصد بسوهاج تنفي شائعة إصابة طالب بـ”سماعة الغش”.. والطبيب يؤكد: الروشتة المتداولة مزورة محافظ سوهاج يلتقى رؤساء ونواب الوحدات المحلية الجدد عقب حركة التنقلات الأخيرة في إحتفالية مميزة بمجمع دمنهور للثقافة والفنون محافظ البحيرة تكرّم أوائل الشهادة الإعدادية وتؤكد: أنتن نماذج مضيئة للتفوق وصُنّاع لمستقبل الوطن سقوط عصابة سرقة الدراجات النارية بالمفتاح المصطنع في سوهاج نائب وزير الصحة ومحافظ سوهاج يتابعان مؤشرات التنمية السكانية إصابة 3 شباب فى انقلاب سيارة ملاكى بترعة نجع حمادى بطهطا محافظ سوهاج بوجه بضرورة التعامل الفورى مع شكاوى المواطنين محافظ البحيرة تكرّم أوائل الإعدادية الأزهرية دعماً لمسيرة التفوق والنجاح النائب ممدوح عبد السميع جاب الله: التعديلات الجديدة على قانون الإجراءات الضريبية تستهدف حماية المواطن البسيط وتحسين مناخ الاستثمار، وليست فرض أعباء... افتتاح ورشة عمل منظمة الأغذية ”الفاو ” بحضور وكيل وزارة الزراعة بالبحيرة دكتورة شربات الصوينع: المواطن أولاً، ومكتبي مفتوح طوال الأسبوع، وهدفنا رفع مستوى جودة الخدمات المقدمة للمواطنين. محافظ سوهاج يعقد اللقاء الجماهيري الأسبوعي لبحث مطالب المواطنين وحل مشكلاتهم

سيدة تستغيث من سائق ديدي: هددني يدخل بيا في الشجرة وشتمني وبنتي اتفزعت

سائق أوبر
سائق أوبر

لا تزال حوادث شركات خدمات التوصيل تثير جدلًا واسعًا بين المواطنين، وخاصة السيدات، آخرها تعرض سيدة لواقعة مسيئة من قبل أحد سائقي شركة ديدي لخدمات التوصيل، زاعمة بتهديده لها ولصغيرتها خلال رحلتهما.

سيدة تشكو من سوء معاملة سائق ديدي

وقالت بسنت : ركبت مع سواق النهاردة تبع شركة ديدي، كنت رايحة عزبة النخل وطلبته وبعد ما عمل قبول للرحلة واتحركنا من النزهة الجديدة، ولقيته بيقولي كويس والله أنا كنت مروح وقلت كويس في طريقي وأنا معلقتش.

وأضافت بسنت: بعد ما تحركنا راح قالي إيه دا الـgbs عايز يمشينا غلط قلتله لا إحنا ماشيين صح.. قالي مش إنتي رايحة رمسيس قلتله لا.. بص في اللوكيشن كويس قالي إيه ده أنا افتكرتك رايحة رمسيس وقبلت الطلب على أساس كده عشان أنا ساكن في الظاهر فقلت له في طريقي وأنا مروح.

وتابعت: قلت له لو في مشكلة أنزل وتكنسل الرحلة قالي لا هوديكي تمام، فضل كل شويه يتكلم ويبصلي في المرايا ويقولي امشي ازاي ويضحك، وأنا أقوله أنا مش عارفة الطريق بس اللوكيشن مضبوط، امشي عليه.

واستكملت بسنت: وصلنا قبل اللوكيشن بكيلو متر، وقالي ممكن تنزلي قلت له لسه فاضل كيلو هنزل ليه هنا اتعصب عليا وخبط على الدريكسيون، ولما اتحرك وصلنا عند الشارع اللي هنزل فيه، وصلني وأنا هنزل في آخر الشارع لكنه فجأة وقف، وقالي مش هتحرك خطوة.. قلت له بكل احترام معلش أنا عارفه إن المطبات صعبة بس معايا طفلة ونايمة وشنط كتير ومش هقدر أمشى بيهم.

وبعد هذه المشادات الكلامية تتفاجأ هذه السيدة، قائلة: زعق فيا جامد واتكلم بعصبية زائدة عن اللزوم، وقال لي: بقولك انزلي أنا تعبت ومش همشي.. ومن كتر ما قعد يزعق ويخبط في العربية البنت صحيت واتخضيت وفضلت تعيط.

وأكدت السيدة بسنت محاولات تهديد السائق لها، قائلة: قال لي لو منزلتيش من العربية هدخل بيكي في شجرة إنتي وبنتك.. اخلصي هتنزلي إنتي وبنتك ولا أنزلك أنا بالعافية، ولما لقيته بيشتم طلعت الموبايل وصورته ولما شافني بصور راح عدل لسانه، أنا مش هسكت أنا وبنتي كنا في خطر وهاخد ضده كل الإجراءات القانونية.

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found