حوادث اليوم
السبت 4 مايو 2024 11:35 مـ 25 شوال 1445 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق

كابتن هاني قطع جثة صديقةاشرف حتت بسبب 300 جنية

كابتن هاني والقتيل اشرف
كابتن هاني والقتيل اشرف

جريمة قتل بشعة تهزّ مدينة القاهرة: اعترافات القاتل تكشف تفاصيل مروّعة

في واقعة مروعة هزت مدينة القاهرة، قام المدرب البالغ من العمر 55 عامًا، هاني، بقتل صديقه أشرف البالغ من العمر 57 عامًا، بطريقة بشعة بسبب مبلغ بسيط يقدر بـ300 جنيه. وعلى الرغم من صداقتهما التي دامت لمدة 20 عامًا، فإن هذا الصداقة لم تمنحهما الحماية من مصير مأساوي، حيث كان كل منهما يتردد على منزل الآخر يوميًا.

استخدم سكينًا لتقطيع جثته وتفتيتها للتخلص منها في أماكن مختلفة.

وفي إعترافات صادمة خلال التحقيقات، أفاد القاتل بتفاصيل الواقعة، حيث ذكر أن صديقه دخل منزله يوم السبت 14 يناير 2023 وطلب منه كوباية شاي قبل الأكل، وبينما كان يحضر الشاي، اكتشف هاني أن أشرف يختبئ بـ300 جنيه في جيب قميصه. وما لبث أن تحول الخلاف إلى مأساة، حيث قام هاني بضرب أشرف في الرأس والوجه حتى مات، ثم استخدم سكينًا لتقطيع جثته وتفتيتها للتخلص منها في أماكن مختلفة.

وتابع المتهم : رجعت البيت تانى وشغلت الصاروخ وقطعت جثته وبدأت بالذراع الأيمن وبعد كدة ذراعه الشمال وبعد كده رجله اليمين قطعتها 4 حتت ورجله الشمال 4 حتت وبعد كده فصلت رأسه عن جسمه وحطيتها بحلة مليانة مياة على البوتجاز وانتظرت لغاية المياة ماغلت عشان اعرف اكسرها وبعد كده حطيت أجزاء الرجلين في سبع شنط والجزء اللى فوق حطيته فى كرتونة تحت سريرى هى والراس بس الراس فى شنطة منفصلة وحطيت بقية الشنط في الدولاب ورشيت عليهم ديتول وكلور عشان الريحة ونضفت الشقة وكأن شىء لم يحدث ...

وأكمل المتهم في التحقيقات: "تانى يوم نزلت بـ3 شنط فيهم الذراع الشمال وأجزاء الرجل الشمال رميت شنطة بشارع بورسعيد في السيدة زينب والشنطة التانية رميتها جنب مدرسة والشنطة الثالثة سيبتها في اتوبيس نقل عام وبعد كدة رجعت على البيت وتخلصت من باقى الشنط فى أماكن أخرى مش عارفها بس فاكر انى رميت شنطة هدومه إللى كان لابسها فى عربية زبالة ....

وعلى الرغم من أن القاتل تم القبض عليه بعد يومين فقط من الجريمة، إلا أن مدة التحقيقات استمرت لفترة طويلة بسبب عدم العثور على جثة الضحية، مما جعل هذه القضية لغزًا غير محلول حتى اعترف القاتل أخيرًا بجريمته. ومن المقرر أن يتم النطق بالحكم النهائي في جلسة مقررة في 30 أبريل المقبل.

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found