حوادث اليوم
الأحد 28 يونيو 2026 06:02 صـ 13 محرّم 1448 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق
” دويدار ” يوقف إجراء عمليات الولادة ب 5 مستشفيات خاصة بسوهاج لمدة شهر لعدم الإلتزام بالدلائل الإرشادية جامعة سوهاج تُعلن بدء إنشاء أول مستشفى جامعي لعلاج الحروق بالصعيد مصرع شخص وإصابة آخر في حادث اصطدام دراجة نارية بعمود كهرباء بسوهاج الداخلية تنقذ 4 أطفال من التسول وتضبط سيدة استغلتهم في شوارع سوهاج محافظ سوهاج يلتقى عددا من المواطنين عقب صلاة الجمعة للاستماع إلى مطالبهم ضبط عامل بجرجا بحوزته سلاح ناري بعد تداول صوره على مواقع التواصل ضبط كميات من السلع الغذائية منتهية الصلاحية بحملات تموينية بسوهاج هياكل مجمدة.... حي شرق سوهاج يشن حملة مكبرة لضبط الأسواق ومصادرة 128 كيلو من الدواجن غير الصالحة للاستهلاك ابودياب نائب رئيس أخميم يتابع الخدمات الصحية والشبابية ميدانيا وحدة الرصد بسوهاج تنفي شائعة إصابة طالب بـ”سماعة الغش”.. والطبيب يؤكد: الروشتة المتداولة مزورة محافظ سوهاج يلتقى رؤساء ونواب الوحدات المحلية الجدد عقب حركة التنقلات الأخيرة في إحتفالية مميزة بمجمع دمنهور للثقافة والفنون محافظ البحيرة تكرّم أوائل الشهادة الإعدادية وتؤكد: أنتن نماذج مضيئة للتفوق وصُنّاع لمستقبل الوطن

سم في الكشري.. ننشر نص اعترافات سفاح الدخيلة

متهم
متهم

ننشر نص أقوال المتهم بارتكاب جريمتي قتل بشعتين راح ضحيتهما شابان بالإسكندرية أحدهما صديقه القديم من مسقط رأسه بمحافظة سوهاج.

س: ما تفصيلات إقرارك بارتكاب واقعة مقتل شاب يُدعى حامد سالمان؟

ج: الحكاية إني أعرف حامد من 7 سنين لأنه من نفس البلد بتاعتي "المدمر" في طما، كنا بنقعد سوا على القهوة نشرب شاي ونتكلم، بس ماكنّاش أصحاب قوي ولا فيه بينا شغل، أنا كنت مديون ومزنوق في فلوس، وفكرت آخد التروسيكل بتاعه، في يوم شفته، وقلتله نطلع الوكالة نعمل مصلحة، هو وافق، ومكنتش قايل له هنعمل إيه بالضبط هو كان واثق فيا جدًا، وماسألنيش حتى عن تفاصيل “المصلحة”، تاني يوم جالي المحل من نفسه وقالي "يلا نروح"، وأنا ساعتها كنت ناسي، لكن قلت خلاص نمشي في الموضوع.

س: متى قررت قتله؟

ج: لما مشينا على الطريق، كنت بفكر في الطريقة، وخوفت أضربه أو أستخدم سكينة، ففكرت في السم، رحت محل مبيدات جنب الوكالة وقلت لصاحبه إني عايز سم للفئران، إداني كيس فيه مادة سوداء زي التراب بـ30 جنيه.

س: وماذا فعلت بعد شراء السم؟

ج: روحت على محل الشيخ سامي، اشتريت علبتين كشري، فتحت واحدة منهم، حطيت فيها شوية من السم، وعلمتها، واديتها لحامد، وأنا خدت العلبة التانية، وبعد ما بدأ يأكل، قالي إن طعم الكشري وحش، فقلتله يرميه، وأنا كمان رميت طبقي بس هو كان أكل حوالي 3 معالق.

س: متى بدأت تظهر عليه علامات التسمم؟

ج: وإحنا ماشيين على الطريق الصحراوي، بدأ يتعب ويدوخ، ونام في الصندوق ورا قربت من كبري أبو الخير، ووقفت على جنب الطريق، وبصيت عليه، لقيته خلاص مش بيتكلم، نفسه قطع.

س: هل كنت متأكد من وفاته؟

ج: لا، بس خوفت يفضل عايش ويبلغ عني لو فاق، فلقيت حبل أخضر في التروسيكل، لفيته حوالين رقبته وخنقته جامد لحد ما اتأكدت إنه مات.

س: كيف تخلصت من الجثة؟

ج: كنت راكن التروسيكل بالعرض، نزلته في الزرع جنب الزبالة، وسِبت الجثة هناك، وعديت الناحية التانية من الطريق، كنت ناوي أرجع العامرية، لكن رجعت تاني، وخدت التروسيكل.

س: ماذا فعلت بالتروسيكل؟

ج: طلعت على "جمال الشافعي"، ده راجل كنت أعرفه عن طريق ميكانيكي، عنده صالة بيشتري منها تروسيكلات. وأنا في الطريق فتحت درج التروسيكل، لقيت الورق كله فيه.

موضوعات متعلقة

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found