الخميس 28 مارس 2024 04:07 مـ 18 رمضان 1445 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق

تفاصيل حكاية انفصال حلا شيحة ومعتز مسعود

حلا ومعتز ووالدها
حلا ومعتز ووالدها

تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي، خلال الساعات القليلة الماضية، أنباء حول انفصال حلا شيحة ومعز مسعود.

وعبر حسابها الشخصي على تطبيق "إنستجرام" قدمت الفنانة المعتزلة حلا شيحة، توضيحا لحسم الجدل، حول طلاقها وتخليها عن الحجاب.

ونشرت حلا شيحة صورة لها بغطاء رأس يكشف عن بعض خصلات شعرها وعلقت عليها قائلة: لكل المتابعين والمحبين على صفحتي وفي الوطن العربي، حابة أقولكم مفيش أي خبر اتكتب عن معز وعني يخص الطلاق صحيح، وكلامي في البوست اللي فات كان كلام عام ولم أقصد به حد معين أبدا".

وتابعت حلا شيحة حديثها: " معز بعيد عن الكلام ده تمامًا، بالعكس، هو سبب كبير لحاجات جميلة في حياتي وحياة أولادي، ومشفتش كتير زي أخلاقه واحترامه، وعيب الكلام اللي بيتقال على صفحات السوشيال ميديا، كله مش صح أبدًا".

وأضافت حلا شيحة في منشورها: "والله في مشاكل أكبر بكتير وحاجات أهم بكتير ممكن نتكلم فيها، وأنا على صفحتي بحب أشارك جمهوري ساعات بمعاني بحسها وبحسهم زيي وبحب أتواصل معاهم وأبقى موجودة معاهم مش أكتر من كدة".

وحول حجابها قالت: بالنسبة لحجابي أنا قلت بحاول زيي زي بنات كتير وأكيد مش أحسن حاجة، بس أنا كدة دلوقتي والحمد لله، وأنا مش شيخة، أنا إنسانة عادية جدًا، ليا حسناتي وليا سيئاتي، والبشر كلهم كدة، فبلاش حد يزايد على حد وبدل ما تتريق أو نقول كلام مش مهم نكون متصالحين مع نفسنا ونبطل نحكم على بعض، إحنا بشر مش ملايكة، يالا أنا مسامحة".

يذكر أن معايدة حلا شيحة، لوالدها الفنان التشكيلي أحمد شيحة بمناسبة عيد الأضحى، تسببت في عودة الجدل حول خلعها الحجاب، والسبب هذه المرة "سوء فهم" حيث نشرت صورة لوالدها برفقة أولادها وفي مقدمتهم ابنتها الكبرى خديجة، وظهرت دون غطاء الرأس.

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found