حوادث اليوم
الإثنين 15 يوليو 2024 10:58 مـ 8 محرّم 1446 هـ
بوابة حوادث اليوم
رئيس التحريرصلاح توفيق

جوزي اللي كان معايا.. أول تعليق من هدير عبد الرازق على الفيديو الخادش

هدير عبد الرازق
هدير عبد الرازق

تحدثت البلوجرهدير عبد الرازق ، عن مقطع الفيديو الخادش الذي انتشر لها مؤخرا على منصات التواصل الاجتماعي، قائلة:" انا مريت بفترة صعبة جدا ".

وقالت عبدالرازق في مقطع فيديو: كلكم عارفين المشكلة اللي حصلتلي في الفترة الصعبة اللي مريت بيها، بالنسبة للتريند اللي طالع باسمي، وإن سمعتي مبقتش موجودة أصلا، وحياتي اتدمرت، وأنا بعد المشكلة اللي مريت بيها الفترة اللي فاتت، والحمدلله ربنا أكرمني وعدت على خير ونجاني منها.

وأضافت: أنا اتسجنت بسبب مشكلة تقديم المحتوى مش بسبب الفيديو، وأنا ربنا اداني فرصة أن أغير من نفسي وأغير من محتوايا، وأنا كنت هسيب السوشيال ميديا ومش هتشوفوني تاني أصلا، مشيرة: أنا اتفاجئت زي زيكوا بالفيديو المنتشر باسم فضيحة هدير عبد الرازق، وأنا مش طالعة أبرر أن مش أنا في الفيديو، والفيديو بتاعي، بس أنا معرفش انتشر إزاي، وأنا معرفش اللي حصل ده حصل إزاي.

وأكملت: أنا لغاية دلوقتي موبايلي اللي بطلع منه لايفات على حساباتي على تيك توك متحرز في القضية اللي أنا فيها، وأنا معرفش الفيديو انتشر إزاي وليه، والولد اللي ظهر في الفيديو مش هو اللي بيظهر معايا في الفيديوهات.

وزادت: أنا مش بنت مش كويسة ولا أخلاقي مش كويسة، أنا طالعة أحاول أنقذ ما تبقى من كرامتي وكرامة أهلي، والشخص اللي كان معايا في الفيديو كان جوزي، وعلى سنة الله ورسوله، وانا ما كشفتش عن موضوع جوازي على السوشيال ميديا، عشان بحب الخصوصية، وهو محصلش بينه وبيني نصيب، والفيديو ده أنا معرفش عنه أي حاجة، وأنا لو مش واحدة مش كويسة كنت مشيت في حاجات كتير غلط .

وطلبت هدير عبد الرازق من الجمهور بحذف الفيديو أو عدم مشاهدته، قائلة: لكل واحد بيشوف الفيديو، اتقي الله أنت عندك أخت زيي، وأي حد بنشر الفيديو خصيمي أمام ربنا يوم القيامة، وأهلي اتدمروا وحياتي اتدمرت، وبيتي اتخرب بسبب الفيديو وحياتي باظت، وبعد اللايف ده أنتوا مش هتشوفوني تاني، وانا عملت محضر في كذا قناة وصفحة، وحسبي الله في أي حد سرب الفيديو، وكفاية فضايح باسمي، وأنا مكنتش بعمل حاجة حرام.

أزمة هدير عبد الرازق

تصدرت البلوجر هدير عبد الرازق التريند في الآونة الأخيرة بسبب نشرها المحتوى الفاضح عبر منصات التواصل الاجتماعي، خاصةً "تيك توك"، حيث استطاعت بنشرها الفيديوهات أن تجذب متابعين يتجاوزون الملايين، فما القصة.. ومن هي هدير عبد الرازق؟


تبلغ هدير عبد الرازق من العمر 30 عامًا، واكتسبت شهرتها بفضل محتواها المتنوع الذي يتضمن نصائح حول الجمال والأزياء، ويعكس مشاركتها في المجتمع كناشطة اجتماعية.

في العام 2022، انفصلت هدير عن زوجها، الذي يدير ملهى ليلي، بعد زواج دام لثلاث سنوات.. ليس لديها أطفال حاليًا، وتصف نفسها على صفحتها على "فيسبوك" بأنها مهتمة بقضايا المرأة والمجتمع.

تحظى هدير عبد الرازق بشعبية كبيرة عبر منصات التواصل، حيث يبلغ عدد متابعيها على "تيك توك" أكثر من 1.2 مليون متابع، وعلى "إنستجرام" يتابعها نحو 349 ألف شخص. كما يتجاوز عدد متابعيها على "فيسبوك" 87 ألف متابع.

العيون الساهرة

    xml_json/rss/~12.xml x0n not found